Medan

2 augustus 2014 - Medan, Indonesië

Om 5.45 gaat de wekker, want om 6.30 staat de taxi klaar om ons naar de haven van Sabang te brengen, voor de oversteek naar Banda Aceh. We hebben al kaartjes voor de 8.00 uur ferry, maar toch is het advies om er een uur eerder te zijn. Dit vanwege Hari Raya, Idul Fitri (einde van de ramadan). Iedereen is vrij en on the move en daarom verwacht men zaterdag topdrukte op de ferry. Om 7.00 zitten wij erop; dit keer geen slow ferry met auto's, maar een fast ferry. En fast is ie,.. hij vertrekt zelfs veel eerder dan schedule time; Indonesian punctualiteit?! Haha! Om 7.30 varen wij de haven uit..
De ferry is wel vól. Al hadden we kaartjes en al waren wij er een uur eerder, er was geen zitplaats meer te verkrijgen. Indonesische veiligheid, dat is dan wel weer een ander hoofdstuk. We zaten dicht bij de deuren, dat wél, die slechts met een enkele stangetje dicht waren gemaakt...!?
Met Garuda vliegen wij naar Medan. In Medan is een nieuwe skylink (trein) verbinding, tussen stad en vliegveld; wel 4x zo duur als een taxi en gaat maar eens per uur.
Dilemma; óf een uur wachten, óf met de taxi. We kozen ervoor om meteen te vertrekken met de taxi. Camiel vroeg nog na: "do you have a big car, with aircon? Yes, yes!"
En wat rijdt er voor, tussen alle grote Japanse autos's? Een kleine .. d a i h a t s u! ;)
Dus wij stappen giechelend in bij Nelson, die voor de gelegenheid een über smooth jazz liedje op had gezet. Nelson, een vriendelijke leraar biologie die als taxi chauffeur bijklust wanneer school dicht is, manoeuvreert zich in zijn kleine autootje soepeltjes door het chaotische verkeer van Medan, én ... nog vóór vertrektijd van de volgende trein, arriveren wij, ietwat verhit zo zonder aircon, in het hotel. Het zwembad brengt verkoeling!
's Avonds eten wij bij Tip Top restaurant, een restaurant uit the old day's.
Het ademt nog de sfeer uit van "tempo doeloe"!

1. Imke:
    3 augustus 2014
    Erg leuk om onder de toscaanse zon aan t zwembad jullie indo-avonturen te lezen; beter vakantie boek is er niet ;-) Ciao!
  2. Meike:
    7 augustus 2014
    Ha lieve mensen, wat een heerlijke reis, leuk om te lezen. Wat een contrast met onze vakantie: in het frisse Bellwald, midden in de bergen, in Zwitserland. Veel liefs voor jullie allen! Kus,
    Meike
  3. Els:
    7 augustus 2014
    Heerljk om jullie reisverhaal te lezen en ik zie een film aan mijn ogen voorbij trekken.
    Nog veel mooie momenten toegewenst. Liefs Els