Iboih

31 juli 2014 - Sabang, Indonesië

Wederom worden we met geruis van de zee, krekels, vogels wakker. Saai? Allesbehalve, het blijft bijzonder! Plan van de dag is om met een bootje naar een van de eilandjes te gaan om daar te snorkelen in dat wat zij de "sea garden" noemen. Een tripje van 5 uur, inclusief een lunch. Na ontbijt stappen we verheugd in een houten vissersboot, varen gemoedelijk langs het eiland en 'over' koraal. Het water is doorzichtig, azuurblauw! Alsof we zweven.
Oh wat is dit mooi, we genieten. Totdat wij op open zee belanden, wat vrijwel direct aan de golfslag te merken is. Het houten bootje klapt op de golven. En aan de oversteek te zien, zal dit nog wel een tijdje zo doorgaan; wij zijn al doorweekt, dat is onze minste zorg.
Onze "kapitein" weet kennelijk wat ons te wachten staat en lacht onze zorg beetje weg, al trekt hij wel een regenjas aan... De spreekwoordelijke druppel om rechtsomkeert te maken en dít avontuur maar niet aan te gaan. Hij trekt nog een register aan Indonesische argumenten open, maar hij overtuigt ons daar niet mee. Vóór de wind keren wij weer terug; hij geniet van zijn kretek (sigaret) en wij van ons strandje dat weer aan de horizon verschijnt. 's Middags snorkelen wij en spelen J&A in zee met de lokale jongetjes.

Dat het niet altijd gaat zoals gepland, blijkt vandaag ook maar weer.. ;)

Een uitje naar de andere kant van Pulau Weh staat op het programma.
Een mooie tocht, door tropische bossen in een heuvelachtig landschap, met mooie vergezichten; eilandjes en tropische strandjes, met als bestemming Iboih en het strandtentje van Luca, Bixio. Italiaanse Luca hadden wij hier bij Casa Nemo al ontmoet.  Om een lang verhaal kort te maken; taxi redt de heuvelachtige rit niet en stopt er halverwege abrupt mee, in een haarspeldbocht...  In the middle of nowhere.
In een zijspan-becak zijn wij verder gegaan.
Het dagje Iboih was erg relaxt! De dag snorkelend doorgebracht!